Dag twee en drie - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Rachel Nijenhuis - WaarBenJij.nu Dag twee en drie - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Rachel Nijenhuis - WaarBenJij.nu

Dag twee en drie

Blijf op de hoogte en volg Rachel

17 September 2016 | Namibië, Windhoek

hoi allemaal,

Ondertussen zijn we op de derde dag en hebben al heel wat meegemaakt.
De tweede dag begon met lekker uitslapen (07:30). 's nachts koelt het hier flink af waardoor we goed kunnen slapen. Deze dag hebben wij een flink eind door Windhoek gelopen. We hebben het beroemde kerkje van Windhoek bekeken en gegeten in een gebouw op 4 hoog. We hadden prachtig uitzicht over de hele stad. In dit restaurant heb ik een typisch Afrikaans drankje gedronken genaamd: Oshikomo. Het was niet te doen zo vies. Het was kokend water wat was afgekoeld en gemengd met meel.
Na het eten zijn we snel naar huis gegaan omdat we onze begeleidster moesten bellen voor een afspraak omdat onze stage maandag begint. We hadden haar al een paar keer gesmst en gemaild, maar wat bleek, we hadden het verkeerde nummer. Na bellen hebben we een afspraak op de universiteit van Namibië maandag en kunnen we dinsdag starten met onze stage.
Deze avond hebben wij heerlijk gegeten bij Joe's Beerhouse. Het restaurant zag er prachtig uit en het eten was erg lekker. We hebben zebra gegeten. Het is hier trouwens ook niet duur. We hadden allemaal wat te drinken, een groot stuk vlees met gepofte aardappelen en een heerlijke lion's paw brownie. Dit was omgerekend 13 euro per persoon.
We zijn met de taxi naar dit restaurant gebracht. De heenweg ging prima. De terugweg was echter een ramp. We stapten bij een taxichauffeur in die zei dat hij wist waar het was. Uiteindelijk wist hij niet waar het was en hebben we meer dan een half uur rondgereden en aan mensen gevraagd welke weg we moesten hebben. Uiteindelijk zijn we veilig thuisgekomen en dat maar voor 10 namibische dollars omgerekend nog geen 70 cent per persoon. Eerder deze dag zijn we vanaf de stad ook met de taxi naar huis gegaan, toen zijn we opgelicht we hebben toen 20 namibische dollar per persoon betaald, dat is hier veel te veel. We vertelden dit aan de vrouw van het hostel. Zij heeft ons uitgelachen dat we zoveel hadden betaald. Ach weer een ervaring rijker. En het is maar 1.40 euro per persoon geweest.

Vandaag zijn we de dag goed begonnen. Lisa en ik hebben vanochtend gebootcampt. Dit is pittiger dan in NL. De lucht is hier droger en het is hier zoo warm. Maar we waren goed bezig. Verder zijn we vandaag bezig geweest voor school. We zijn allemaal druk geweest met ons persoonlijk ontwikkelingsplan. Een aantal waaronder ik zijn 's middags nog naar een marktje geweest waar we de Himba stam hebben gezien. Dit zijn mensen die alleen een rok dragen en hun haren insmeren met rode klei. Dit wordt gezien als een schoonheidsideaal. Hier hebben Joyce Noorman en ik 2 hele schattige armbandjes gekocht. Hierna hebben we heerlijke frozen yoghurt gehad. We hebben deze avond gebbqd aan de overkant bij Backpacker's Unite. Dit werd gedaan op een oude bbq erg gezellig. Tijdens de bbq hoorden we iemand help schreeuwen. De vrouw van het hostel keek over de muur en opende snel het hek. Wat bleek dat een gast van ons hostel voor de poort is beroofd. Dit is gelukkig niet gelukt. Er kwam een witte auto aangereden en stopen bij de man en kwamen op hem af met een knuppel. De vrouw van het hostel vertelde dat dit in deze straat vaker gebeurd omdat hier weinig mensen wonen maar wel toeristen zijn. Ze vertelde als ons dit gebeurde moesten we direct beginnen met schreeuwen want de locals schieten je direct te hulp.
Morgen gaan we verder met ons persoonlijk ontwikkelingsplan en gaan we lekker relaxen in het huis en bij het zwembad.

Tot de volgende keer!
liefs Rachel

• 18 September 2016 - 10:09

Mirjam:

Hey Rachel, wat een verhaal zeg. Opgelicht worden, een Himba stam ontmoeten, zebra vlees eten, wat bijzonder allemaal om te lezen en wat veel indrukken doe je daar toch op. Is het nog gelukt om een afspraak te maken met je begeleider ivm beginnen stage? Super om je zo te volgen. Ben nu al benieuwd naar je nieuwe blog hahaha......doe rustig aan meisje......xxxx Mirrie

• 18 September 2016 - 16:45

Oma En Gerard Canada:

hallo Rachel

ik heb je verslag gelezen
    dat is heel mooi
    niet teveel zebra eten want
    dan begin je te hinnikken
    zo blijven wij mooi op de hoogte
    tot de volgende mail

oma en gerard

• 18 September 2016 - 19:47

Mieke:

Nou nou iets rustaaaaghr mag ook wel je bent er net !!!!!!!!
    Maar goed om te lezen !!!!!!!!!!
    Ik wens jullie allemaal een goede start met jullie stage
    Succes