Laatste dagje vrij voor stage - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Rachel Nijenhuis - WaarBenJij.nu Laatste dagje vrij voor stage - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Rachel Nijenhuis - WaarBenJij.nu

Laatste dagje vrij voor stage

Blijf op de hoogte en volg Rachel

19 September 2016 | Namibië, Windhoek

Hallo allemaal,

Vandaag alweer het laatste vrije dagje voordat de stage begint. We zijn de dag begonnen met boodschappen doen, er was echt niets meer in huis zelfs geen brood voor ontbijt. We gingen boodschappen doen met z'n drieën, Joyce Meijer, Joyce Noorman en ik. We konden de boodschappen op de terugweg precies in 3 grote bigshoppers houden. Het was wel zwaar ik denk dat we het morgen wel gaan voelen. Maarja alles voor een beetje eten haha.

Vanmiddag moesten we naar de universiteit van Namibië voor een gesprek met onze begeleidster voor de stage. We hebben bij de eigenaren van ons hostel gevraagd of zij een taxi voor ons wilden regelen. Dit werd taxi Benny en zijn collega Ramoon, die in de smaak viel bij meerdere dames. Aangekomen op de universiteit werden wij erg aangekeken. Er waren veel studenten die bijna nooit blanke mensen zagen.
Het gesprek verliep goed. We zouden eigenlijk onze hele stage in het Katatura state hospital volgen maar vanwege de drukte met stagiaires beginnen wij onze stage in het Windhoek central hospital. Dit is ook niet verkeerd. Zo zien wij twee ziekenhuizen wat erg leuk is.
We lopen vier dagen in de week stage. twee dagen van 07:00 uur tot 13:00 uur en twee dagen van 07:00 uur tot 15:00 uur.
Morgen moeten we om 07:45 aanwezig zijn op het ziekenhuis, waar we samen met studenten uit Noorwegen beginnen aan onze stage.

Toen we terug kwamen bij het huis zijn Joyce Noorman en ik op tassenjacht gegaan. Je kunt hier niet met je mobiel en geld veilig over straat lopen. Dus we doen de pinpas in de bh samen met de mobiel en briefgeld in een klein tasje. Aangezien ik geen tasje heb was dit hoog nodig. We waren van plan om naar het grote winkelcentrum te gaan, hier lopen we elke keer langs als we boodschappen doen. Je kunt via de parkeergarage, maar omdat daar heel veel jongeren hingen dachten we, we gaan via de andere kant. Dit doen we nooit weer. We kwamen aan en er stonden allemaal jongens/mannen bij de ingang. Joyce en ik dachten, negeren en doorlopen. Dit liep niet zoals gepland. We liepen langs een groep mannen en één man kwam op mij af en zat aan mijn gezicht. Gauw draaide ik mijn hoofd weg en liep gauw weg. Het was ff schrikken maar achteraf konden Joyce en ik er hard om lachen.
We zijn niet geslaagd in een tasje maar wel een hele leuke drinkfles en een mobielhoesje bij een super schattige winkel.
Nu gaat het hele huis slapen, de eerste keer sinds we hier zijn. Stage heeft vast een goede invloed ;)

veel liefs
Rachel

  • 20 September 2016 - 06:47

    Arjan Nijenhuis:

    Hallo Ras,

    Succes op je eerste stagedag !!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachel

Actief sinds 23 Aug. 2016
Verslag gelezen: 607
Totaal aantal bezoekers 16146

Voorgaande reizen:

14 September 2016 - 31 Januari 2017

mijn reis naar Namibië

Landen bezocht: